Hlavní stránka Sport Turistika Výlet přes Vysoké nad Jizerou a Sklenařice na Tomášovy vrchy
Výlet přes Vysoké nad Jizerou a Sklenařice na Tomášovy vrchy

Délka 12,5 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase koupaliště, restaurace.Délka trasy je 12,5 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase najdete najdete historická místa, místa s vyhlídkou a dalekým rozhledem. Svoje aktivity si můžete zpestřit návštěvou muzea, koupaliště, nebo restaurace.
Trasa vede přes: Jablonec nad Jizerou - Tříčsko - vrch Kamenec - Vysoké nad Jizerou - Šachty - Sklenařice - Tomášovy vrchy - Práškovy skály - Jablonec nad Jizerou.

Z náměstí se vydáme okolo nákupního střediska po červené značce přes řeku Jizeru. U hostince „U Zemánků“ odbočíme na vedlejší silnici vlevo a po 250 m zahneme doprava. Po červené turistické značce stoupáme polní cestou na vrch Kamenec (1,5 km). Leží ve výšce 688 metrů nad mořem. Z Kamence je velmi pěkný rozhled do všech světových stran (jen si to ověřte na snímku z on-line kamery). Na severovýchodě vidíme v popředí Paseky nad Jizerou a na obzoru rozhlednu Štěpánka (959 m n.m.). Na severu vystupuje nad Harrachovem Čertova hora (1021 m n.m.) a dále směrem východním se nám otvírá panorama západních Krkonoš s Lysou horou (1344 m n.m.), Kotlem (1435 m n.m.), Zlatým návrším (1411 m n.m.), Vlčím hřebenem (1140 m n.m.) a Černou skálou (1039 m n.m.). Při pohledu na opačnou stranu uvidíme na západě za dobrého počasí vlevo známou siluetu hradu Trosky a vpravo Ještěd (1012 m n.m.) s TV vysílačem na vrcholu. Dále pokračujeme po červené značce do Vysokého nad Jizerou. Přejdeme silnici a po 1 km vyjdeme kopečkem na Vysocké náměstí. Vysoké nad Jizerou je rodiště rodu Kramářů - českého politika dr.Karla Kramáře (1860 -1937), který zde pro svou ženu, ruskou šlechtičnu, nechal postavit „Kramářovu vilu“ (dnes hotel Větrov) a historika umění Vincence Kramáře (1877 - 1960). Z náměstí odbočíme doprava a stále po červené značce dojdeme do Šachet (1,5 km) na křižovatku s modrou turistickou značkou. Odbočíme vpravo a po 1,5 km klesání se dostaneme po modré značce do Sklenařic. Ve Sklenařicích byly objeveny základy sklářské hutě z 15.století, jedné z vůbec nejstarších u nás. Jsou i rodištěm ruského houslaře Jevgenije Jindřicha Vitáčka (1880 - 1946). Nepřehlédneme hostinec „Mexiko“ a pokračujeme po modré přes nízký hřeben na Tomášovy vrchy (1 km). Zde odbočíme vpravo na žlutou turistickou značku, po 1,5 km mineme Práškovy skály. Odtud se tříkilometrovým sestupem vrátíme zpět do Jablonce nad Jizerou.

Infobox sport

Podrobné informace o sportovním vyžití v okolních městech a obcích najdete na serverech Paseky nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou a Vysoké nad Jizerou. Jaké bude počasí pro vaše aktivity najdete přímo na těchto stránkách stejně jako on-line stav vody na Jizeře nejen pro vodáky, nebo testy kvality vody v koupališti.

Další menu

Sobota 23.03.2024 - 08:30 hodin

Sportovní hala TJ Spartak
Startovné 80 Kč
Přesná trefa 2023Florbalový turnaj dětí a mládeže „Přesná trefa“ v Sportovní hala TJ Spartak Rokytnice n. J. Více informací web Rokytnice nad Jizerou

O stránkách

Informační server www.jablonec-krkonose.cz zahájil svůj provoz v srpnu roku 2001. Jeho cílem bylo a je vytvoření informačního portálu s propojením na vše co souvisí s městem

Prezentace

Ceník prezentace:

• prezentace ubytování 660,- Kč / rok
  • prezentace ostatní 420,- Kč - jednorázově
  • základní záznam zdarma

Napsali o nás

Internet řekne o družici nad městem.

Jaké satelity a družice budou létat nad Jabloncem nad Jizerou příštích čtrnáct dní? Jaká je voda v