Hlavní stránka Sport Turistika Výlet k „Mikšom“
Výlet k „Mikšom“

Délka 17 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase vyjížďky na koních, koupaliště, restaurace.Délka trasy je 17 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase najdete najdete historická místa, místa s vyhlídkou a dalekým rozhledem. Svoje aktivity si můžete zpestřit vyjížďkou na koních, návštěvou koupaliště, nebo restaurace.
Trasa vede přes:  Jablonec nad Jizerou - Prašivec - Končiny - vrch Stráž - Františkov - Rezek - Hejlov - U Mikšů - údolí Vejpalického potoka - Trejborec - Dolní Dušnice - V Pekle - Stromkovice - Janouchovo město - Bratrouchov - Buřany - Jablonec nad Jizerou.

Pohled z Končin na Krkonoše.Z náměstí se vydáme přes železniční přejezd a odbočíme doprava po červené turistické značce. Mineme objekt mateřské školy a za ním, stále po červené značce, stoupáme příkrou cestou zvanou „Prašivec“ vzhůru. Po 2 km dorazíme do osady Končiny. Nalevo se objeví několik chalup a na křižovatce s místní komunikací si povšimneme dřevěné chalupy se zvoničkou. Pokračujeme dále po místní komunikaci. Zde již je cesta pohodlná a rovná. Mineme křížek mezi dvěma vzrostlými lípami a povšimneme si nedalekého prostorného a komfortního horského hotelu Stráž. Po dalších 150 metrech chůze smrkovým lesem odbočíme (stále červená značka) doleva k vrcholu Stráž. Vyhlídka na Stráži je skalní výchoz v nadmořské výšce 778 m n.m. Za příznivého počasí poskytuje nezapomenutelné výhledy na Jizerské hory, Paseky, Rokytnici nad Jizerou, Lysou horu, Kotel a Zlaté návrší. Výstup na vyhlídku a zpět je dlouhý necelé 2 km a z počátku je poměrně příkrý. Po sestupu zpět pokračujeme z mírného svahu dál po červené značce severovýchodním směrem. Cesta vede při okraji lesa společně se žlutou značkou a asi po 1,5 km se kříží s místní komunikací. Zde odbočíme vpravo přes Sachrův hřeben a dále sledujeme žluté turistické značení. V údolí spatříme obec Františkov. Po 1,5 km chůze lesem a jeho okrajem překřížíme další místní komunikaci a pokračujeme po žluté značce jihovýchodním směrem do svahu. Po 1 km spočineme na rozcestí ve „Vratech“. Roubená chalupa na Končinách.Zdatnější turisté, kteří na tomto místě odbočí po zelené značce vlevo a vydají se na asi 2,5 km dlouhý pochod po horské silnici, si mohou výlet zpestřit návštěvou nejvýše položeného místa v obci - osady Rezek 860 m n.m. i případným občerstvením v místní restauraci „U Janouchů“. Z rozcestí ve „Vratech“ pokračujeme dál po zelené značce mírným svahem dolů a po krátké 1,5 km dlouhé cestě přijdeme na Hejlov - osada 835 metrů nad mořem. Zde se nám za příznivého počasí nabízí krásný výhled do podhůří (údolí Františkovského potoka, Bratrouchov, Vysoké nad Jizerou), do vzdálenějšího Podkrkonoší (Tábor, Kumburk, Bradlec, Trosky, Kozákov), na Ještěd a Jizerské hory. Po mírném svahu sejdeme k hostinci „U Mikšů", vzdálenému již jen asi 0,5 km. Jeho největší atrakcí je stále funkční stařičký skříňový orchestrion. Odtud se nám již z části otevírá pohled do údolí Vejpalického potoka (levý přítok Jizery pod osadou Hradsko), snad nejhezčího a nejromantičtějšího místa v obci. Neměli bychom si nechat ujít jeho návštěvu a proto se vydáme od Mikšů po vrstevnici lesem přes místo zvané Trejborec nejprve do Horní Dušnice, rozkládající se na stráních, rozdělených nevelkým Dušnickým potokem. I zde se lze občerstvit v moderním horském penzionu U Kindlů na Krosnově . Dále pokračujeme údolím až k místu zvanému „V pekle“. Je to místo soutoku Dušnického a většího Vejpalického potoka. Ve svahu protějšího kopce, zvaného „Kobyla“ (897 m n.m.) se nachází hojně navštěvovaná kaplička s Janatův mlýn v Buřanech.pramenem údajně léčivé vody. U kapličky je „Křížová cesta“ a několikrát ročně se zde konají bohoslužby. Vlevo se objeví další horská osada Stromkovice a zdejší penzion Vejpalka leckterého turistu zláká k příjemnému posezení. V cestě pokračujeme po silnici na pravém břehu potoka a asi po 300 m odbočíme vpravo. Projdeme malou usedlostí, zvanou Janouchovo město a prudším stoupáním se dostaneme do osady Bratrouchov. Mineme penziony Bratrouchov a Setuza na křižovatce horských silniček a postupujeme přímo do svahu, kde náš pohled již z dálky upoutá objekt hotelu Omega  a vedlejšího hotelu U nás. Odtud pokračujeme stále po zelené značce mírně vpravo do údolní osady Buřany. Nejcennější místní kulturní památkou je dřevěná budova Janatova mlýna. V Buřanech najdete i jezdeckou stanici Kašparka, kde se můžete projet na koních . Sestoupíme asi 1 km níže po silnici ve směru toku Františkovského potoka. Zde odbočíme doprava (zelené značení) a po vrstevnici dojdeme cestou Pod strání zpět do Jablonce nad Jizerou (asi 2 km).

Infobox sport

Podrobné informace o sportovním vyžití v okolních městech a obcích najdete na serverech Paseky nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou a Vysoké nad Jizerou. Jaké bude počasí pro vaše aktivity najdete přímo na těchto stránkách stejně jako on-line stav vody na Jizeře nejen pro vodáky, nebo testy kvality vody v koupališti.

Další menu

Sobota 23.03.2024 - 08:30 hodin

Sportovní hala TJ Spartak
Startovné 80 Kč
Přesná trefa 2023Florbalový turnaj dětí a mládeže „Přesná trefa“ v Sportovní hala TJ Spartak Rokytnice n. J. Více informací web Rokytnice nad Jizerou

O stránkách

Informační server www.jablonec-krkonose.cz zahájil svůj provoz v srpnu roku 2001. Jeho cílem bylo a je vytvoření informačního portálu s propojením na vše co souvisí s městem

Prezentace

Ceník prezentace:

• prezentace ubytování 660,- Kč / rok
  • prezentace ostatní 420,- Kč - jednorázově
  • základní záznam zdarma

Napsali o nás

Internet řekne o družici nad městem.

Jaké satelity a družice budou létat nad Jabloncem nad Jizerou příštích čtrnáct dní? Jaká je voda v