Hlavní stránka Sport Turistika Výlet přes Vysoké nad Jizerou k hradu Nístějka a do Vojtěšic
Výlet přes Vysoké nad Jizerou k hradu Nístějka a do Vojtěšic

Délka 19,5 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase vyjížďky na koních, koupaliště, restaurace.Délka trasy je 19,5 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase najdete najdete historická místa, muzea, místa s vyhlídkou a dalekým rozhledem. Svoje aktivity si můžete zpestřit vyjížďkou na koních, návštěvou koupaliště, nebo restaurace.
Trasa vede přes:  Jablonec nad Jizerou - Tříč - Vysoké nad Jizerou - Marinkův kříž - Dykova skála - Pohaniště - Nístějka - Hradsko - Vojtěšice - Buřany - Jablonec nad Jizerou.

Pohled na Lysou horu od Marynkova kříže. Z náměstí se vydáme po silnici okolo nákupního střediska po mostě přes řeku Jizeru a u hostince „U Zemánků“ odbočíme vlevo. Vedlejší silnicí přes Tříč pomalu stoupáme. Po 2,5 km chůze údolím odbočuje ze silnice vlevo červená turistická trasa. Tudy se mírným svahem dostaneme do Vysokého nad Jizerou. Na náměstí odbočíme doleva a po 250 m přijdeme k Vlastivědnému muzeu s pohyblivým betlémem. Po levici mineme barokní kostel svaté Kateřiny (z r.1725) a budovu věhlasného vysockého divadla Krakonoš. Modrou trasou okolo hřbitova přijdeme po necelém 1 km k odbočce žluté turistické cesty vlevo. Cesta z Vysokého nad Jizerou k Ústí Farského potoka. Mineme „Marynkův kříž“ a po 2 km se před námi objeví překrásné výhledy na celý masiv západních Krkonoš a do údolí Jizery. Už nyní si můžeme všimnout výrazně červené střechy kaple sv. Jana Nepomuckého ve Vojtěšicích. Přijdeme k „Dykově skále“, odtud pokračujeme stále po žluté značce přes "Nivy", "Pohaniště" a "Buky" lesem východním směrem až dorazíme ke zřícenině hradu Nístějka (1,5 km). Po prohlídce Nístějky sejdeme do údolí Farského potoka a vydáme se vlevo po místní silničce. Přejdeme most přes řeku Jizeru a odbočíme vlevo na silnici I.tř.č.14. Vlevo mineme osadu Hradsko, s budovou bývalé tkalcovny a údolím proti proudu Pohled k údolí Farského potoka.řeky dojdeme po 2 km k silničce odbočující údolím Vraního potoka do Bratrouchova. Touto silničkou, která pro svou klikatost nese název „Žížala“, půjdeme necelý 1 km, pak odbočíme vlevo a po asfaltové komunikaci, kopírující vrstevnici, se dostaneme do osady Vojtěšice. Zde si zvláště povšimneme malebné kaple sv. Jana Nepomuckého, pěkného rozhledu do údolí Jizery a na Vysoké nad Jizerou. Od kaple pokračujeme polní cestou 1,5 km severovýchodním směrem. Na křižovatce se zelenou turistickou značkou se dáme vlevo. Po této značce dojdeme po 4,5 km přes Buřany zpět do Jablonce nad Jizerou.

Infobox sport

Podrobné informace o sportovním vyžití v okolních městech a obcích najdete na serverech Paseky nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou a Vysoké nad Jizerou. Jaké bude počasí pro vaše aktivity najdete přímo na těchto stránkách stejně jako on-line stav vody na Jizeře nejen pro vodáky, nebo testy kvality vody v koupališti.

Další menu

Sobota 23.03.2024 - 08:30 hodin

Sportovní hala TJ Spartak
Startovné 80 Kč
Přesná trefa 2023Florbalový turnaj dětí a mládeže „Přesná trefa“ v Sportovní hala TJ Spartak Rokytnice n. J. Více informací web Rokytnice nad Jizerou

O stránkách

Informační server www.jablonec-krkonose.cz zahájil svůj provoz v srpnu roku 2001. Jeho cílem bylo a je vytvoření informačního portálu s propojením na vše co souvisí s městem

Prezentace

Ceník prezentace:

• prezentace ubytování 660,- Kč / rok
  • prezentace ostatní 420,- Kč - jednorázově
  • základní záznam zdarma

Napsali o nás

Internet řekne o družici nad městem.

Jaké satelity a družice budou létat nad Jabloncem nad Jizerou příštích čtrnáct dní? Jaká je voda v